משאבה הידראולית - האיכות כן קובעת
 
משאבה הידראוליתשימוש בציוד הידראולי, הכולל, בין היתר, משאבה הידראולית, מנוע הידראולי וכיוצ"ב, הוא שכיח מאד במערכות מגוונות, החל בתעשייה, וכלה בשימושים פרטיים. לעקרון ההידראוליקה הסטוריה ותיקה, וטמונה אי שם במאה השמונה עשרה, אז מצא פיזיקאי צרפתי בשם בלייז פסקל, כי פעולה הכורכת דחיסה של נוזל באמצעות לחץ ישיר המופעל עליו, תגרום ליצירת אנרגיה עוצמתית שבכוחה להניע ולהפעיל מערכות כבדות מאד. ולמה משמשת משאבה הידראולית בתוך כל המכלול הזה? מייד....

כל ההידראוליקה הזו

מה זו הידראוליקה? זוהי שיטה הנדסית יישומית, שביכולתה להתמודד עם תכונות מכניות של נוזלים. מכניקת הנוזלים מהווה את הבסיס לעקרונות ההידראוליקה, העושה שימוש הנדסי בנוזלים. הרעיון הוא לנצל את כוחו של הנוזל לצרכי יצור ותפעול תוך הפעלת לחץ על אותו נוזל והפיכתו לכוח מסיבי.
אותו מדען צרפתי, פסקל, מצא כי באמצעות לחץ הידראולי, ניתן להכפיל כוח קטן אשר מופעל על שטח גדול. משמעות הדבר היא כי בתוך מערכת סגורה וקטנה, כמו למשל צינור, ניתן להגדיל לחץ בכל נקודה שהיא בנוזל ואותו לחץ מועבר בצורה שווה לכל אורך הנוזל. דחיסת הנוזל בצינורות, יוצר לחץ ישיר המופעל עליו וכך נוצר הכוח ההידראולי.
כיום נעשה שימוש במערכות הידראוליות רבות, ביניהן כלי הרכב בהם אנו נוהגים, משאבות למיניהן, גם ביתיות, וכן בתעשייה, לצורך הפעלת ציוד כבד כגון מנופים, או קווי יצור שלמים.
הטכניקה היא פשוטה מאד, ויחד עם זאת מתוחכמת ואפקטיבית ביותר, וניתן לשלבה במערכות שונות, במישור הפרטי, ובתעשייה. למשאבה, תפקיד חשוב במערכת ההידראולית.

תפקידיה של משאבה הידראולית

משאבה הידראולית משמשת להמרת ההספק המגיע לציר המשאבה, להידראולי.
משאבה הידראולית שכיחה היא זו השייכת לקטגורית המשאבות שלהן הדחק חיובי. פירוש הדבר הוא כי משאבה זו פועלת על העקרון של שינוי מחזורי בנפחו של תא כלשהוא: נפח התא גדל, באותה העת נכנס אליו שמן (או נוזל אחר) וממלא אותו. כשקטן נפחו של התא, מוזנק השמן החוצה ובזאת נוצר הכוח, או הלחץ. משאבה הידראולית משמשת לרוב לצורך שאיבת נוזלים, בניגוד למשאבות הפועלות על עקרונות אחרים, כמו למשל משאבות ואקום, השואבות גזים.
משאבה הידראולית מונעת לרוב על ידי מנועים חשמליים או מנועי דיזל.

משאבה הידראולית - בוחרים בתבונה

ישנו מגוון רחב של משאבות הידראוליות כגון :משאבות גלגלי שיניים\גג"ש, משאבות סכינים\שבשבות, משאבות פיסטונים\בוכנות. כאמור, משאבה הידראולית תאפשר את פעילות הדחיסה בצורה תקנית וחלקה תחת עומסים כבדים. לכן, חשיבותה של משאבה איכותית ועמידה בלחצים היא ברורה. כמו במנוע הידראולי, אם לתוך משאבה הידראולית ייכנס אוויר, פעולתה תושבת לחלוטין. לכן, חשוב לבחור במשאבה איכותית, אשר מיוצרת מחומרים שעמידים לשינויים ועומסים, ואשר עברה בקרת איכות תוך עמידה בסטנדרטים המחמירים ביותר.

רצוי כי בחירת משאבה הידראולית תיעשה על ידי מומחים בתחום, שיוכלו להבין את צרכי השימוש במשאבה , ולספק את זו האפקטיבית ביותר, שתעמוד בצרכים אלו. כיום קיימות חברות המתמחות בתחום ציוד הידראולי, הכולל, בין היתר, משאבות הידראוליות. היתרון ברכישת משאבה הידראולית מחברות בעלות מוניטין, הוא הליווי והשירות שהן מספקות החל מהגדרת הצרכים המדויקים ובחירת המשאבה הרלוונטית, וכלה בסיוע בהתקנה, הדרכת המשתמשים באופן השימוש במשאבה זו, ובעיקר הידיעה כי יש כתובת לפנות אליה, במידת הצורך. מומלץ לוודא כי ניתנת תעודת אחריות, וכי המשאבה עומדת בכל התקנים הנדרשים.